Fortuna Sittard kondigt met trots BetCity aan als nieuwe hoofdsponsor. In februari van dit jaar werd al een samenwerking wereldkundig gemaakt, waarbij de Nederlandse aanbieder van onder andere sportweddenschappen een plek kreeg op de mouw van het tenue. Met ingang van het seizoen 2022/2023 wordt de samenwerking uitgebreid en maakt BetCity een transfer naar de voorkant van het tenue. Beide partijen zijn een samenwerking voor drie seizoenen overeengekomen. BetCity volgt daarmee Hurkmans Groep op als hoofdsponsor. Hurkmans Groep blijft intensief betrokken bij de club en wel als Diamond partner.

Melvin Bostelaar, CEO bij BetCity is verheugd over het hoofdsponsorschap: ‘Vanaf het eerste gesprek dat we met Fortuna Sittard hadden, voerden openheid en realisme de boventoon! We voelden ons zeer welkom en kijken uit naar het moment dat wij als hoofdsponsor op het shirt staan en samen dit partnership tot een succes gaan maken!’

“We zijn blij dat we eindelijk met dit heugelijke nieuws naar buiten kunnen treden,” aldus een opgetogen Ivo Pfennings, algemeen directeur van Fortuna Sittard. “Vanaf het moment dat we het traject zijn ingegaan hebben we een ontzettend goed gevoel bij BetCity, iets wat gedurende de eerste maanden van onze samenwerking alleen maar sterker is geworden. Dat BetCity al vóór de ontknoping van de competitie het hoofdsponsorcontract ondertekende, is veelzeggend over hoe zij in dit partnerschap staan en het vertrouwen dat ze in de club hebben.”

BetCity krijgt als hoofdsponsor prominente zichtbaarheid in het Fortuna Sittard Stadion. Echter wordt de samenwerking breder getrokken. “Deze overeenkomst gaat voor alle betrokken partijen van meerwaarde zijn, zowel op als buiten het veld. Het geeft ons de gelegenheid om weer de volgende stap te zetten in de verdere professionalisering van de club en draagt bij aan de structurele groei van onze begroting. Het geeft ons tevens de gelegenheid om faciliteiten te verbeteren.”

De supporters worden ook niet vergeten. “Een belangrijke pijler in ons beleid is om de band met onze achterban verder te versterken,” vervolgt Pfennings. “BetCity en Fortuna Sittard trekken hierin samen op in de vorm van sympathieke activaties voor volwassen supporters. Om de samenwerking af te trappen gaat BetCity samen met Fortuna Sittard en haar supporters de (geel-groene) uitstraling van het stadion aanpakken. Meer informatie hierover volgt op zeer korte termijn…”, geeft Pfennings aan.

De merchandisetenues voor het nieuwe seizoen zijn uiteraard voorzien van de nieuwe BetCity-bedrukking, met uitzondering van de kindermaten. BetCity kiest ervoor om met haar uiting niet zichtbaar te zijn op jeugdshirts van Fortuna Sittard en deze positie beschikbaar te stellen aan de club ten behoeve van een maatschappelijk doel. Fortuna Sittard zal op korte termijn bekend maken aan welk maatschappelijk doel de positie beschikbaar wordt gesteld.

De kersverse hoofdsponsor is een Nederlandse aanbieder van online sportweddenschappen en www.betcity.nl/casino”Sinds oktober 2021 maakt het bedrijf een enorme groei door, die hand in hand gaat met meer zichtbaarheid. Daar gaat het hoofdsponsorschap van Fortuna Sittard zonder meer een bijdrage aan leveren. Ook de wedstrijden van Fortuna Sittard behoren tot het aanbod van sportweddenschappen. BetCity streeft ernaar om tot het gaatje te gaan in het bijhouden van wat er speelt, zodat men kan inzetten op basis van inzicht in plaats van onderbuikgevoel.

Fortuna Sittard wil van de gelegenheid gebruik maken om Hurkmans Groep te bedanken voor het hoofdsponsorschap de afgelopen twee seizoenen. Samen met hen is een basis gelegd voor de verdere ontwikkeling van de club. De club is ontzettend dankbaar voor het vertrouwen en is blij dat Hurkmans Groep als partner aan de club verbonden blijft.

Bron Fortuna Sittard